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BIG BUD le come back

... Les bêtes à cinq pattes et engins d'exception...
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TORKE
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BIG BUD le come back

Message par TORKE » 20 sept. 2016, 17:37

USA 2016 365.JPG
USA 2016 365.JPG (120.54 Kio) Vu 12175 fois
Un petit mot pour les passionnés, Matthieu et fdt860 sont certainement au courant de l'affaire; au détour d'une allée du Farm Progress, je tombe sur le plus petit stand, celui de Rome, un cover crop, une table de jardin et une chaise... sauf qu'il ya un petit groupe de farmers nostalgiques, les yeux brillants, en train de reluquer un panneau quelquonque... mais pas tant que ca...

TORKE
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Re: BIG BUD le come back

Message par TORKE » 20 sept. 2016, 17:39

USA 2016 367.JPG
USA 2016 367.JPG (133.48 Kio) Vu 12174 fois
USA 2016 366.JPG
USA 2016 366.JPG (139.19 Kio) Vu 12174 fois

deere4020
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Re: BIG BUD le come back

Message par deere4020 » 20 sept. 2016, 17:50

Montage photo ?

TORKE
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Re: BIG BUD le come back

Message par TORKE » 20 sept. 2016, 17:56

Rome est une référence du matériel Heavy Duty, leurs crops sont indestructibles et dans les années 70, ils avaient également une belle gamme d'articulés à la gueule inimitable, dont le fameux 600C, un des + gros tracteur du monde au début 70' et le 475C, le plus connu, motorisé par CAT. De ce que j'ai entendu lors d'une conversation du commercial Rome avec un Farmer, ils avaient la volonté de revenir sur le créneau de l'articulé et ont passé un accord avec le père Ron de BigEquipment pour des Big Bud custom en 655 et 755 hp (voir + à la demande) et sur chenilles ou roues... le tout pour un prix légèrement inférieur à un QT ou un RX, certainement au meme niveau qu'un Versatile DT. Le gars disait que ce serait des "Big Bud by Rome"...
Le montage photo est très grossier mais un Big Bud de 35t sur chenilles, je suis curieux de voir ca...

AXOR 1050
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Re: BIG BUD le come back

Message par AXOR 1050 » 20 sept. 2016, 21:03

Le ROME 475 C fut fabriqué de 1978 à 1984 , il a la particularité d'avoir un moteur Caterpillar 3408 V8 ,
il fait 475 CV à 2100 tr/min.
Le ROME 450 C est pratiquement identique , il dispose d'un 6 cylindres Cummins 1150K,
il fait 450 CV à 2100 tr/min.
Au départ ces tracteurs ont été conçus pour le travail dans les rizieres, ils travaillent encore au texas et en
georgie, avec leur poids de 16.75 T et leur puissance , ce sont des tracteurs qui en ont fait rever plus d'un

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nico84
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Re: BIG BUD le come back

Message par nico84 » 21 sept. 2016, 07:06

Incroyable cette histoire! je me suis pincé pour vérifier que je ne rêvait pas :D par contre je n'ai pas bien compris qui va construire ce tracteur dans l'éventualité ou il se vende? Rome ou big équipement? en tout cas va falloir être un peu plus précis sur le montage que sur le photoshop :tordant:
je ne suis pas philosophe ni grand penseur, ne cherche donc pas d'expression à la dommage dans ma signature il n'y en aura pas!

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Re: BIG BUD le come back

Message par JM » 22 sept. 2016, 20:42

Dave Curtis est le fondateur des tracteurs Rome ??

Pour infos :

he Woods & Copeland Story:

J.D. Woods was wanting a tractor to work his rice fields and all kinds of terrain including swamps. He wanted a tractor that could handle over 200 hours a year in swampy rice fields.

In 1969 J.D. Woods, built his first four wheel drive tractor on a farm near Katy, Texas.

In 1971 he teamed up with an engineer named Jones Copeland. Jones Copeland had 15 years experience in designing and construction of off-road articulated vehicles. They joined forces and built the first three Model 301C tractors for use on his farm. These rugged tractors were used for water leveling the rice fields. One of the tractors racked up 9,000 hours with very few problems under extremely harsh mud and water conditions.

In 1973 eight more tractors were produced on the Woods farm. All eight were sold and the Woods & Copeland became well known for it’s durability.

In 1974 the company moved to Wharton, Texas, and built 28 tractors.

The next year, 44 units were built and in 1976 peaked at 75 tractors. The most commonly produced models were the 320C and the 450C. The model number describes the horsepower of the tractor.

They used the best available parts both to the manufacture and end user alike. Engines was either Cummins or Caterpillar. Allison provided the transmission. Caterpillar axles was also used. They could reach speeds of 25 MPH on the highways. And weighed in around 33,000 lbs.

In late 1976 Woods & Copeland was purchased by Rome Plow Company.

The Rome Story:

In 1976 Rome Plow Company purchased Woods and Copeland and moved the tractor production facility from Wharton, Texas, to Cedartown, Georgia. The first Rome tractors used the Woods & Copeland design and each model had both Rome and Woods & Copeland decals. Later the tractor was redesigned sporting a new hood and cab as well as other modifications.

Rome produced three hard working models, a 375C equipped with a six cylinder 3406 Caterpillar engine, a 450C powered by a Cummins KT1150 engine, and a 475C with a Caterpillar 3408 V-8 engine. These models were dependable and widely known for their reliability. One Rome tractor accumulated more than 30,000 hours of strenuous work. Some were exported to Brazil and other foreign countries. Rome produced nearly 200 tractors from 1976-1986.

The company was sold and the new owner discontinued tractor production. The business continues today to manufacture other types
of equipment.

Rome and the Farmer:

Rome offered a powerful tractor and tillage equipment to match. They a complete process to matching tractors to implements. Using their own tractors and implements. Using their testing and methods. They was sure the farmer could use the tractor to it’s maximum efficiency, to increase profits.

“In professional farming a tractor represents units of horsepower. Management calculations are based upon matching horsepower required to prepare a seedbed in a specified period of time with tractor power and implements available. Until now, another factor has not been figured into this calculation, the match of the implements with tractors.

Every farmer knows the consequences of having an implement that too big for the tractor or having a high horsepower tractor that pulls an implement at ground speeds beyond its capabilities. Such inefficient matching means less profits.” Rome.

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Re: BIG BUD le come back

Message par steph18 » 25 sept. 2016, 14:56

Quand on voit la taille et la ferraille sur le cover crop, ça fait rêver! Merci Torke pour la photo

JM
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Re: BIG BUD le come back

Message par JM » 19 nov. 2016, 18:11

En attendant le premier Big Bud by Rome, Ron Harmon viens de déposer un moteur Cat de 1200 cv dans un Bud.

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